Bioskop Extratorrent je zatajio posle samo nekoliko dana, ali je zato film POZDRAV IZ BEOGRADA dospeo u mnogo komforniji YouTube bioskop. Kako nam kažu nadležni, distribucija će ovog puta da traje koliko god bude trebalo.
Kompletni podaci o filmu:
Režija:
Marko BACKOVIĆ
Scenario:
Marko BACKOVIĆ
Produkcija:
Marko BACKOVIĆ
Izvršna produkcija:
Talking Wolf
Montaža:
Marko BACKOVIĆ
Asistent montaže:
Rajko RISTANOVIĆ
Kamera:
Relja ILIĆ
Originalna muzika:
Nikola VUKOVIĆ
Obrada zvuka:
Nikola VUKOVIĆ
Kolor korekcija:
Rajko RISTANOVIĆ
Uloge tumače:
Jovan RISTIĆ
Ivana PRODANOVIĆ
Radivoje RAŠKOVIĆ
Dejan ČANČAREVIĆ*
Proizvodnja:
PANZOVA PICTURES (2011-2012)
Vreme trajanja:
10 minuta
Ovde su linkovi ka verziji koja je potpuno widescreen, a priloženi su titlovi na engleskom, francuskom, španskom i poljskom.
http://www.mediafire.com/?y6nmeckch8oj02i
http://www.mediafire.com/?gp177v4gu8f7u88
http://www.mediafire.com/?2uout4hl7h10ohp
http://www.mediafire.com/?lx4dtyy43605rka
http://www.mediafire.com/?psh6xwbre72xo00
http://www.mediafire.com/?qe2pwi4fchl0ta5
http://www.mediafire.com/?9l8j5ks6gc55yg3
http://www.mediafire.com/?3j8y2ov30v1zosp
FEJSBUK GRUPA POSVEĆENA FILMU: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3483927257338&set=o.322036267843896&type=3&theater
Koliko uvodni deo daje nadu da će film biti uzbudljiv, toliko kasnije svo to uzbuđenje prerasta u razočarenje jer je priča toliko puta već viđena da je to zabrinjavajuće za Backovića koji zna da napravi solidan film, a kada se uzme u obzir da je i Ristić već dugo u celoj toj priči sa hororima, postavlja se logično pitanje: Da li vi umete da budete originalni ili samo znate da kopirate već viđene klišee?
ОдговориИзбришиNiko nije iznad kritike, ali za raspravu je potrebna argumentacija. Ovde je nema. Optužba je potpuno generična, bez ijednog jedinog primera. Postavlja se pitanje u čemu bi trebalo da se "originalnost" sastoji, i koji su tačno klišei kopirani? Ne tvrdim ni da ih ima ni da ih nema. Tražim primere.
ОдговориИзбришиInače, pošto je u gornjem postu već posegnuto za faktom da sam već dugo u priči sa hororima, onda na osnovu takvog iskustva mogu da kažem da je na domaćoj sceni vrlo prisutan momenat neargumentovane pljuvačine. Koliko puta sam pročitao da je nešto loše samo zato što je neko napisao da je loše. Iznese se paušalna ocena, ili prosto ocena, i to je sasvim dovoljno. A ne, ne, ne. NIJE dovoljno. Treba reći i ZAŠTO je loše. Sve drugo ne zaslužuje raspravu. Kakva je svrha raspravljati se s mišljenjem da je nešto "razočaravajuće" ili "zabrinjavajuće", i insinuacijom da autor "samo zna da kopira već viđene klišee".
Golom primenom principa "originalnosti" i "klišea", recimo, u vodu pada jedan Alien. To je još jedna priča o ukletoj kući koju pohode nečiste sile. S tim što je priča smeštena u svemirsko okruženje. Šta je u njoj zaista originalno? Pa, realno, samo izgled čudovišta. Motiv kupljenja zloćudnog vanzemaljca sa nepoznatog sveta je već viđen. Čak i njegov razvitak je već viđen. Ne tvrdim da je "Pozdrav iz Beograda" "Alien". Samo tražim pošten pristup. Da kritike ne budu neargumentovane i generičke. Dakle - kliše.
Ovaj film, inače, traje 10 minuta i imao je samo dve ambicije - da za nula dinara ostavi utisak ozbiljnog pristupa realizaciji, i da - s obzirom na minutažu - obrt na kraju bude ubedljiv. Da iznenadi.
Ne sećam se da smo imali ambiciju da budemo "originalni", ali se sećam da smo imali ambiciju da pokažemo da se bez budžeta, bez profesionalnog osvetljenja, bez profesionalnih glumaca ne moraju snimati samo treš filmovi.
Marko je treševe već snimao, ja sam ih mnogo već video na domaćoj sceni, pa smo hteli da pružimo drugačiji primer. Da se može evoluirati - čak i sa materijalom koji "nije originalan".
Da li smo uspeli, to ne znam. Ali znam da smo dali sve od sebe.
Nadam se da će ono što se ljudima u ovom filmu ne dopada podstaći te ljude, ako imaju stvaralačkih sklonosti, da naprave nešto bolje. Ili makar da se takmiče. Jer se upravo iz takmičenja rađaju prave stvari.
Imaš ti na svetu i kod nas bezbroj iznenađujućih finiša, samo što ovde kod vas to nije baš toliko ubedljivo. Bez podcenjivanja. Zaista nemam nameru da podcenjujem. U ''Duhovi u nama'' imaš baš iznenađujući kraj, u ''našem ''Četvrti čovek'' naprimer, gde ne možeš bukvalno do kraja da predpostaviš šta će se desiti. OK slažem se da i kod vas glavni junak deluje i publika je ubeđena da je on masovni ubica i on jeste ali, na kraju se pojavi neko drugi i šta sa tim? U čemu je poenta? Em što je već viđeno, em nema poentu. Možda bi to bilo zanimljivo kod nekoga ko nije pogledao puno trilera. To da, ali već kod ozbiljnih filmofila to ne može da prođe. Filmofil može to da shvati kao foru - taj krajnji preokret - ''samo jedan može biti masovni ubica'' ali kao ozbiljno filmsko delo od 10 minuta ne.
ИзбришиTo što ste za nula dinara radili i to je otrcano - pa šta ako ste radili za o dinara. Ima mnogo filmova sa nula dinara i sa još lošijom opremom, pa ih niko ne pita ako nešto nisu uradili kako treba.
Ja se nisam javio da bih vas vređao ili nervirao, već ja smatram da negativna kritika može da vodi u dalji podsticaj stvaraoca da radi još bolje. Šta bi se dešavalo tj. evo šta se dešava kada svi jedni druge tapšu - rađaju se filmovi kao potrošna roba. Šta, to je kao marketing, pošto živimo u kapitalističkom društvu, pa daj samo da prodamo sve što se može prodati sluđenoj publici?
''Pozdrav iz Beograda'' bi mogao da se nazove interesantnom studentskom vežbom da je u pitanju student ali ja koliko znam Backović nije student, a i da jeste zna se gde je mesto studentskim filmovima. Da se razumemo lepo je to snimljeno sve. Čak bih rekao da je kamera od svega ovde najbolja: i od scenarija i od celokupnog filma, a ona je dakle samo solidna.
Što se tiče takmičenja ne slažem se jer vrlo dobro se zna da na svetu ima dosta filmova koji nisu pobedili ni na jednom takmičenju, a dobri su ili odlični. Takođe se zna da umetnost nije sport jer uvek će biti pristrasnih i uvek će biti klanova, tako da takmičenja nisu merilo kvaliteta jer ko kroji pravila i merila, jel može neko da izmeri koji je film od koga bolji? Ja tvrdim da ne.
Imaš Formanov ''Gori moja gospođice'' koji je genijalan ali malo poznat za širu masu. Svi znaju za ''Amadeusa'', ''Kosu''... koji su takođe odlični ali činjenica je i da su imali žešći marketing, a češka faza koja je takođe genijalna, nije toliko poznata. A to su upravo filmovi koji su rađeni sa jako malo para, često bez osvetljenja, obične životne priče.
Vidi što se tiče originalnosti - Ne mora priča da bude originalna ali nešto novo do sada ne tako često viđeno mora da bude u tom neorginalnom kontekstu, da bi zadovoljio neke standarde.
Snimljeno je poslednjih godina mnogo kratkih horor filmova kod nas - puno loših, a opet bilo je i dobrih ali malo. Uglavnom sve deluje na parodiju ili kopiranje američkih filmova. Ne znam zbog čega. Meni je vrh horora kod nas bio od autora Đorđe Kadijević, a šta je on imao. Atmosferu. Danas te priče izgledaju naivno ali ti tu atmoferu nemaš više nigde da vidiš. Pod to atmosfera mislim na zvučne efekte, zanimljive kadrove, ambijent... Pored Kadijevića, dobri su bili i Plešine TV drame, Kresojin ''Pun mesec nad BG-om'' koji je iz meni čudnih razloga podcenjen...
BANE: "OK slažem se da i kod vas glavni junak deluje i publika je ubeđena da je on masovni ubica i on jeste ali, na kraju se pojavi neko drugi i šta sa tim? U čemu je poenta?"
ИзбришиIz navedenog pasusa mogu da naslutim da postoji problem u tvom shvatanju OVOG OVDE filma.
Bojim se da se rodio nesporazum.
Bezveze mi je malo da crtam poentu, s obzirom da je to najveći mogući spojler.
Mislio sam da je stvar vrlo očigledna. Do sada se ni Marku ni meni ljudi nisu žalili na obrt. A UPRAVO ZBOG TOG OBRTA sam i pristao da igram u filmu. On je Markov scenario i činio drugačijim.
UPOZORENJE: KO NIJE GLEDAO FILM NEKA NE ČITA DALJE.
VEEEELIKI SPOJLERI.
Ključ je narator.
Kome pripada glas naratora? Čijoj glavi on pripada?
O čemu narator govori na pešačkom mostu i pošto siđe sa njega, a pre no što uđe u zgradu gde se nalazi taj "neko drugi"?
To su ključni momenti za razumevanja obrta.
Poenta je u identitetu.
Svakako se ne radi o tome što se na kraju pojavio "neko drugi". To je glupo zar ne? Mislim, ekstremno glupo.
"Ide osoba A, pravi sranja, i onda na samom kraju iskoči osoba B i ubije je".
To uistinu jeste kliše.
Avaj, osoba B je u POZDRAVU IZ BEOGRADA glavni lik u filmu.
Štaviše, prisutna je glasom od prvog minuta filma.
Јоре, слажем се са тобом да је обрт на крају кључна вриједност филма. Сценаристички чини се да су ствари добро постављене, али филм једноставно не изгледа превише добро. Редитељ је омануо. Ако због мањка (или потпуног недостатка) новца има на расплагању мало техничких средстава, онда филм мора визуелно прилагодити датим могућностима. Овако се превише хтјело, а премало добило. Или другачије речено - добило се превише, али само дрмусања и дрхтања камере. Што је потпуно излуђујуће за гледаоца. Мени је друга вриједност филма твоја појава. Нећу рећи глума, јер није баш било простора за то у "Поздраву", али да те камера воли, воли те. Мислим да имаш ПОЈАВНОСТ, а то је нешто што огромна већина наших глумаца никад не стекне или научи, ни на факултету ни касније у животу. То би требало искористити...
ОдговориИзбришиTo sa drmusanjem kamere je potpuno tačno. Ne dopada se režiseru, ne dopada se ni meni. Drmusanje nije planirano - jednostavno nije bilo stalka, kamera je bila nešto veća od fotaparata i to smo otkrili kad je krenula montaža.
ОдговориИзбришиOpet, što se tiče tehnike, ja tu nisam stručan. Potrudio sam se da svoj deo posla obavim što sam bolje umeo. Fakat je i da nekim momentima u glumi nisam najzadovoljniji - prenaglasio sam pokrete i mimiku lica, tamo na mostu.
Ovo su već stvari koje su vredne rasprave i koje su podsticajne za dalje stvaranje.
Hvala na komplimentu za pojavnost. Marko me je odabrao upravo po tome, a našli smo se na želji da napravimo nešto ozbiljnije. Nije mu se pravio treš, hteo je da vidi da li može da iskorači iz tih voda - za nula dinara.
U međuvremenu je počeo da studira produkciju, pa mu sledeći filmovi neće patiti od problema koji si naveo, a koji su mnogo veći od, npr, noža na kojem se krv ne vidi (običan kečap) ili od neusaglašenog vremenskog toka (iz predvečerja stupaš u dnevno svetlo, pa se opet vraćaš na mrak).
Sve sve, ali nikako mi ne ide u glavu kako neko nije shvatio obrt na kraju... Verovao sam da to nije moguće.
Marko je naknadno uklonio monolog iz druge scene ubistva (u prvoj verziji filma, koju posedujem, on postoji) kako se ne bi moglo naslutiti, koji sekund pred napad, da sam ja "kopiket" serijski ubica to jest da "moj" glas pripada "originalnom" serijskom ubici... Ali, nije uklonio mogućnost da se u sceni na mostu sazna da u gradu sve vreme dela drugi ubica koji pokušava prvom da ukrade slavu i koji stoji iza zločina koje onaj prvi nije počinio. A kad čuješ poslednje rečenice u filmu, sve bi trebalo da klikne na mesto...
Можда ће зазвучати глупо, али бих предложио да, кад се мало слегну први утисци, можда напишете нови сценарио "Поздрава", овај пут као получасовног играног филма (пилот епизоде?), који би био снимљен кад се створе услови за бољу продукцију. Мислим да је обрт одличан (мене је затекао, морам признати) и штета је да све остане на разини полуоствареног малог филма. На грешкама се учи и рачунам да би можда режисер из другог покушаја могао урадити дјело вриједно пажње. Наравно, ти остајеш као један од адута новог филма. Тренутни "Поздрав" би вам могао послужити као нека врст пројекта, визиткарте или сликовитог описа да покажете могућим продуцентима какав филм тек требате направити.
ОдговориИзбришиVidećemo šta će da kaže Marko. Mene u svakom slučaju ne bi mrzelo da ponovim stvar. Inače, u PROKLETSTVU IKONE SVETOG TEODORA, Nebojša Nenadić je rimejkovao samog sebe. On je takođe sa rimejkom svoje komedije BAD DAY upisao FDU. U oba slučaja je napravio bolje stvari. Ko zna...
ОдговориИзбриши